Världens nordligaste 18-hålsbana
Upplev världen nordligaste 18-hålsbana, belägen mitt i Lappland, där tradition och golfglädje möts. Från de första 6 hålen på gamla flygplatsen till dagens fullt utrustade bana, erbjuder vi en unik spelupplevelse i en spektakulär naturmiljö.
Hej alla golfare i GMGK!
Läs mer
En tanke var att ALLA medlemmar skulle bli hålvärdar, bli inplacerade i ett team med extra ansvar för ett hål, så vi kommer att pröva det. Så till denna säsong kommer ni att hitta ert namn, tillsammans med andra medlemmar, i en pärm och på anslagstavlan i klubbhuset.
Tanken är att man gör något positivt på sitt hål, tillsammans med andra! Det kan vara att städa runt teerna, kratta peggar och plocka upp skräp. Kratta kottar och rycka upp tallplantor innan de blir problem. Våra banarbetare kommer säkert att ha önskemål om hjälp, för att underlätta deras arbete. Tanken är att exempelvis har man hål 5 år 2026, så har man hål 6 2027, så att man inte blir låst på ett långhål för evigt. Att vi dessutom lär känna varandra är ju en bonuseffekt!
Allt detta bygger på en förhoppning, en förhoppning om att vi alla vill ha en så fin bana som möjligt, en förhoppning om att vi alla vill umgås kring golfen i en trevlig miljö och en välkomnande atmosfär. Vi hoppas och tror att ni vill ta ett ansvar för golfklubbens framtid, ett ansvar under frihet, det är hög tid nu. Vi bestämde oss även för att ha en speciell städdag den 30/5, en dag då banan är avstängd för spel, en dag då vi lägger vår energi på annat än golfspel, en dag vi förbereder banan och klubbhusområdet för sommarens aktiviteter. Tanken är avsluta dagen med lite trevligt umgänge, någonting att äta, någonting att..
Vi kommer att ha anmälningslistor uppe, så vi vet antalet som kommer.Jag kommer att göra hålvärdslistorna utifrån vårt medlemsregister 2025, det innebär att det kan bli en del fel. Någon har kanske slutat, flyttat eller av någon annan anledning inte ska stå kvar, någon kanske saknar sitt namn. Förhoppningsvis får vi nya medlemmar under året, som skall placeras på ett hål, så jag är tacksam om ni i så fall säger till.
Med golfhälsningar och hopp om att vi alla hjälps åt!
Mats Rantapää Ordförande GMGK